pindah blog baru... sebab yang lama sayang nak delete... sebab yang lama serabut tak mampu nak ubah
tschüss liebe blog
hallo neue blog: tulispendeksudah.blogspot.com
pindah blog baru... sebab yang lama sayang nak delete... sebab yang lama serabut tak mampu nak ubah
tschüss liebe blog
hallo neue blog: tulispendeksudah.blogspot.com
mmg keluarga saja yg blh jadi ubat. x lebih 25jam jumpa ummi di prague dan settle masalah hati.
cuma bila balik semula ke vienna, baru aku sedar, semua dh lain. archi makin sukar. sokongan rakan seiring, seera, sefahaman, sependapat di vienna ni xda.
makin terasa bahawa keluarga tu segalanya
makin terasa bahawa kau sememangnya keseorangan di bumi eropah serba asing ini.
tahu x kau, aku berjaya hampir 2 bulan puasa x contact mahupun stalk kau sebaik sahaja mengetahui perihal kau yg sebenar?
tahu x kau, aku menjerit sekuat hati di dalam rumah kosong teman lelaki kristina, sebaik segala barang berjaya dipunggah keluar, dek bengang dgn situasi?
tahu x kau, aku terus mendapatkan kristina sejurus slps mendapat pesanan watsapp kau, memeluknya erat kerana bingung, tidak tahu apa yg harus dilakukan, apa yg harus ku rasa?
tahu x kau, aku rasa ini semua x adil, aku rasa bodoh dan bangang, terasa seperti diri sendiri yg mencipta ilusi, situasi yg x prnh wujud?
dan kau di sana hanya bergoyang kaki. bukan salah kau.
hanya salah aku si hawa yg senantiasa penuh dgn emosi.
bila kita dh x brapa nk layan segala gossip, umpatan dan kutukan mak jemah, maka kita tahu kita slow2 tlh ditendang keluar drpd circle-of-joyahness mereka.
x lama lagi ada la tu yg semangat label gua tawaduk, alim2 kucing, x layan lagho dan sebangainya. yg syok membuat andaian dan ramalan hidup gua apatah lagi. silakan...
sorri. gua x layan masalah orang. puii
bnyk betul la jasa si kristina ni mempengaruhi genre musik gua... hadui lah...
segala r&b, balada, hip hop, rap semua dh x brapa nk layan
bertukar kpd alternative skrg.
Wedding Aqmal n Arina adalah antara few weddings yang bilamana aku masuk di dalamnya, terasa keberkatan dan kesabaran kedua-dua pengantin. Gituuu jah~ sangat2 happy utk korg! Kak biha turut berpendapat yg sama. U guys will go really far n excell together, inSyaAllah. Respect korg! May Allah bless u guys till Jannah!
dia ni baru blaja word 'fucking' ke hapa, habis semua tweet nak boh 'fkn'... igt swear tu cool sgt? sumpah tak cool wei.
acoustic yuna-lelaki dlm saluran YouTube FlyFM ni sgt gua suka.
prnh dgr lagu ni dulu tp skrg br appreciate genre2 macam ni.
selain menternak badan, gua juga memegang jawatan ajk tukang urut. ummi, abah, jeddah, yam habis semua gua urut.
moga Allah redha
antara yg plg bnyk mengajar aku di bumi eropah ialah Khaulah
syera, diana, intan, fil dan farah
through their actions.
sth knocked out my heart
saying that
whatever i learned
all these while
would be nothing
if i dont put it to practice
u could claim u understand it
a thousand times
but as long as u dont do it
u actually dont quite get it
cukuplah dengan bercakap lebat, huda.
dah tiba masanya
lily allen ni walaupun lirik2 dia sgtlah vulgar tp bnyk benda betul di dalamnya.
tudia dpt lg berita terkini utk hari ini. gila...
sorang-sorang bukak topeng. agaknya kita dah masuk era di mana real man adalah sesuatu yg sgt rare. hmmm...
kalau aku dengaq ada matsaleh tu fluent gila cakap melayu, aku senyum ja dan appreciate effort dia.
TAPI
tak da la sampai dok puji memanjang, dok angkat darjat dia, lambung dia dan lain-lain kejadian.
hampa pi blajaq jerman sat, n try to speak to the germans n austrians. muka still sama macam putin b4 n after the conversation.
bayangkan kalau SETIAP kaum dan ethnik di malaysia ni FAHAM dan berjaya dibentuk menjadi muslim...
maka dunia musuh akan berada dlm ketakutan, sbb ketika itu negara kita berjaya pegang bahasa, sejarah, kreativiti, strategi dlm perang dan ekonomi, dan sains sosial. kerana kita yang majmuk.
time tu senang gila nak hantar perisik ke apa ke, sbb setiap kaum ada bahasa dan kepakarannya yg tersendiri.
malaysia lebih memilih utk menangis, meratap dan berkabung daripada bangkit dan menuntut pembelaan.
menangis itu boleh, tapi biarlah menangis dalam berperang, dalam bersatu berlawan dengan musuh.
bila maruah kita tercalar, bukan mengenang nasib dijadikan solusi. bangkit menuntut bela, menegakkan maruah.
ni yg malas dgn otak lambat respon ni. cerita 3 hari lps baru hari ni nk start sedih. hadui lah...
forever lampi.